Leverans: I de fall vi erbjuder leverans, levereras maten till det angivna leveransadressen inom den tid som anges i beställningen. Vi tar inte ansvar för förseningar som orsakas av olyckshändelser eller andra omständigheter utanför vår kontroll.
Betalning: Betalning sker med kreditkort eller banköverföring vid köp via Klarna eller Swish. Vi accepterar endast säkra och krypterade betalningar. Återbetalning sker efter avbruten order snarast möjligt. Dock senast inom 14 dagar efter att beställning gjorts.
Retur och byte: Vi tar inte emot returer eller bytesförfrågningar för mat som har levererats till kunden. Vi ansvarar inte för matsmältningsproblem eller allergiska reaktioner som orsakas av maten.
Ansvar: Vi ansvarar inte för skador eller förluster som orsakas av vår mat eller leveranser.
Dataskydd och personuppgifter: Vi samlar in kundens personuppgifter för att kunna leverera maten och för att kunna hantera eventuella problem med leveransen. Vi säljer inte eller delar kundens uppgifter med tredje part.
Ändringar av policy: Vi förbehåller oss rätten att ändra denna policy när som helst utan föregående meddelande.
Beställningar: Beställningar måste göras minst 1 timme innan önskad leveranstid. Vi accepterar inte beställningar på plats eller via telefon.
Återbetalningar: I och med att vi endast säljer mat via hemsidan är det svårt för oss att ta tillbaka maten som ni handlat. Det är däremot fullt möjligt att göra återbetalningar i de fall vi inte fullföljt vår del av beställningen.
Återbetalnings görs: – i samband med avbruten order. En lagd order kan endast avbrytas av oss. – när ni ringer och önskar att avbryta order. Det är av vikt att ni kontaktar oss inom rimlig tid. På grund av gör mat i väldigt nära tid till beställningen behöver ni kontakta oss inom 60 sekunder för att vi ska ha en chans att avbryta er order. – när ni varit missnöjda med vår mat och efter att vi kommit överens om att ni önskar återbetalning.
Vi strävar alltid efter att tillfredsställa våra kunder och hjälpa till med en smidig och enkel retur- och återbetalningsprocess. Alla återbetalningar görs i så nära anslutning till beställningen som möjligt. Vårt mål är att återbetala samma – eller nästkommande dag som beställning gjorts. I de enstaka fall vi inte lyckats slutföra en återbetalning så har du som kund en skyldighet att kontakta oss. Som kund har du 14 dagar från det datum då produkten levererades att begära återbetalning.
Öppettider: Våra öppettider är angivna på vår hemsida och kan komma att ändras utan föregående meddelande.
Specialkost: Vi erbjuder flera alternativ för personer med specialkostbehov såsom glutenfria och vegetariska alternativ. Vi kan inte garantera att maten är helt fri från allergener och rekommenderar därför att kunder med allergier kontaktar oss innan beställning.
Reklamationer: Om du har några problem med din leverans eller maten, vänligen kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan lösa problemet.
Cookies: Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida och för att samla in information om dina preferenser. Genom att fortsätta använda vår hemsida godkänner du vår användning av cookies.
Kontakt: Kunder kan kontakta oss på telefon för frågor eller support. Telefonnummer och finns tillgängligt på vår hemsida. Kunden kan också skicka ett brev till vår postadress om det är det som föredras. Eventuella frågor kan också skickas via mail till support@portofinolund.se. Vi rekommenderar alltid att ni försöker ringa oss först.
Det registrerade företagsnamnet som Portofino Pizzeria finns under är:
Pizza Pazza org-nr: 580224-1314
Presentkort: Presentkort kan köpas på vår hemsida eller på plats i restaurangen. Presentkortet är giltigt i 6 månader från utfärdandedatumet och kan inte bytas mot kontanter.
Rabattkuponger: Rabattkuponger kan användas på köp gjorda på vår hemsida eller i restaurangen. En kupong gäller endast för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden eller kuponger.
Övrigt: Vi förbehåller oss rätten att neka service till någon person eller grupp utan förklaring. Vi uppmuntrar kunderna att informera oss om eventuella problem eller frågor för att kunna förbättra vår service.